Piedalāmies IZSTĀDĒ DESIGN ISLE 2017 un konkursā SKOLU BALVA DIZAINĀ 2017

Laikā no 6.-8. oktobrim izstāžu centrā Ķīpsala norisināsies ikgadējā RĪGAS STARPTAUTISKĀ DIZAINA IZSTĀDE DESIGN ISLE 2017, kurā piedalīsies arī Ogres tehnikuma Dizaina un mākslas nodaļas audzēkņi un pedagogi.

Izstādes laikā norisināsies skolu un augstskolu konkurss SKOLU BALVA DIZAINĀ 2017, kurš tiek rīkots, lai veicinātu un popularizētu Latvijas profesionālo dizaina izglītību, sasaistītu to ar nozares attīstības aktualitātēm, apzinātu un novērtētu skolu mācībspēkus un to audzēkņu un studentu darbu un viņu gatavību darbībai dizaina nozares tirgū.

Šobrīd strādājam pie stenda izveides, lai interesanti un uzskatāmi parādītu konkursam pieteiktos audzēkņu darbus. Latvijas Dizaineru Savienības balvas dizainā 2017 skolu konkursam pieteikti 8 Ogres tehnikuma Dizaina un mākslas nodaļas 2017.gada absolventu darbi.

Kristiāna Berģe, interjera dizains. Bērzaunes pagasta bibliotēkas interjera projekts.

Galvenais uzdevums ir padarīt bibliotēkas interjeru mūsdienu prasībām atbilstošu, piemērot visa vecuma apmeklētāju vajadzībām, iekļaujot visas zonas un funkcijas- lasītavu, vietu grāmatu uzglabāšanai, datoru lietošanas zonu, grāmatu iepazīšanas un atpūtas stūrīti jaunākajiem bibliotēkas apmeklētājiem.
Interjers plānots ahromātiskā krāsu gammā ar Bērzaunes pagasta ģērboņa iedvesmotiem krāsu akcentiem. Ahromātiskās krāsas ļaus izcelties bibliotēkas galvenajam akcentam-grāmatām. Samērā šaurajās telpās vieglumu un caurskatāmību ienesīs akrila stikla plauktu gala plaknes un vizuāli trauslās mēbeles. Telpā orientēties palīdzēs pārdomātā infografika un linoleja seguma grīdas krāsas.

Laila Ūrmane, interjera dizains. PII «Saulstariņš»nodarbību telpas interjera projekts

Kvalifikācijas darbā izstrādāts PII "Saulstariņš'' nodarbību telpas interjera projekts. Objekts atrodas Talsu novadā, Valdemārpilī. Projektējamās telpas platība ir 62.8 m2. Galvenā ideja - radīt atbilstošu vidi bērniem. To nodrošina izveidotās zonas, krāsas un multifunkcionālā konstrukcija. Grāmatu stūrītis veidots iedvesmojoties no Elku liepas Valdemārpilī – dižākās liepas Baltijā. Krāsainie Eames koka krēsli interjeru atdzīvina un padara harmonisku. Interjers ir veidots iedvesmojoties no skandināvu dizaina, kas vienmēr izcēlies ar augstiem ergonomikas un estētikas standartiem. Priekšrocības ir spēļu mājas konstrukcija un augstās klases mēbeles. Projekts veidots tā, lai parādītu bērniem pavisam savādāku, interesantāku dizaina pasauli.

Paula Grīnberga, interjera dizains. Madonas novadpētniecības un mākslas muzeja vestibila interjera projekts.

Galvenā interjera ideja ir radīt funkcionālu un estētisku vidi muzeja vestibilam tā, lai tas organiski iekļautos muzeja kopskatā, kalpotu kā informācijas nesējs un būtu ērti transformējams kā konferenču un tikšanās telpa. Projektējot divu augstumu informācijas leti un garderobes pakaramo zonu, interjers funkcionāli pielāgots arī maziem bērniem un cilvēkiem ratiņkrēslos. Informācijas norādes un krāsas līnijas, rāda apmeklētājam virzienu uz konkrētu telpu vai zonu. Interjerā izmantota melnbaltā toņu gamma ar tirkīza krāsas akcentiem. Mēbeļu materiālos ir apvienots gaišs saplāksnis, kas harmonizē ar telpas vēso toņu gammu, un metāls.

Pauls Krištabāns, multimediju dizains. Video un foto sērija apģērbu kolekcijai «Jarmo»

Kvalifikācijas darbs “Jarmo” ietver foto sēriju un video, kas atspoguļo Latvijas Mākslas akadēmijas, modes dizaina studentes Laimas Jurčas tērpu kolekciju ar nosaukumu “Jarmo”.Darba primārā funkcija un uzdevums ir prezentēt kolekciju, kā arī dizaineres ideju kopumā. Foto iedalīju divās grupās, kreatīvā, kurā redzama dizaineres ideja un redzējums, un ‘’lookbook’’ tipa, kurā attēlota kolekcija un apģērba detaļas.Darba ideja un koncepts ir veidots ap un par dizaineres domu, par sirreālā un reālā balansu, par mūsu domu materializēšanos, rutīnu un lietām, kurām, zūdot viņu patiesai jēgai un pielietojumam, rodas jauna funkcija. Darbā panāktais brutālais, realitātei pietuvinātais efekts izceļ šīs fotogrāfijas no citām, piesaistot uzmanību kolekcijai.

Foto izmantoti LMA publikācijās un žurnālā Pastaiga.

Jānis Greļš, multimediju dizains. Mobilās aplikācijas: "A$AP Yams legacy" dizains.

"A$AP Yams legacy" ir mobilā aplikācija kuras pamatā ir stāsts par aizgājuša "Hip-hop" industrijas pārstāvja atstāto mantojumu.
A$AP Yams bija amerikāņu "Hip-hop" mūzikas producents un mūziķu apvienības "A$AP Mob" dibinātājs, kurš traģiski aizgāja bojā 2015. gadā.
Karjeras gaitā A$AP Yams producēja vairākus savas apvienības biedru albumus. Aplikācijā skatītājam ir iespēja klausīties albumus un izlasīt par informāciju par to kā producents ir ietekmējis albumu un savu biedru karjeras.
Aplikācija veidota kā interaktīvs piedzīvojums, kas skatītājam pasniedz informāciju secīga stāsta veidā.

Elmārs Sedols, multimediju dizains. Vizuālā identitāte Ģertrūdes ielas teātrim.

Darba galvenais uzdevums ir izveidot viegli uztveramu, askētisku logo, kas viegli komunicētu ar auditoriju kā arī pārējo elementu kopumu, ( vizītkartes, plakātu dizains, sociālo mediju komunikācijas materiāli) ­ kas apliecinātu to piederību konkrētajam teātrim.Ģertrūdes ielas teātris ir atvērta skatuve jaunas, citas teātra valodas meklējumiem. Logo radies no burta Ģ, kas pārveidots par brillēm, ļaujot palūkoties uz teātri savādāk.Identitātes trīs galvenās krāsas ir sarkana, kas atgādina teātra priekškaru, melna un balta.Identitāti papildina arī kustīgas gif animācijas, kuras ir paredzētas sociālajiem medijiem, galvenokārt, lai informētu auditoriju par gaidāmajām izrādēm.

Renāte Balode, reklāmas dizains. Grafiskā identitāte mednieku klubam «Kabile».

Darba mērķis ir parādīt kluba vērtības, neiekļaujot klasiskos simbolus. Ir izstrādāts logotips, piktogrammas, reklāmas materiālu komplekts, sacensību, medību apģērba dizains, prezentreklāmas priekšmeti, karogs, automašīnas uzlīmes, norādes, norobežojuma lentes, iesaiņojuma papīra dizains. Logotips izveidots kā ieroča tēmeklis, kur katra daļa attēlo kādu no kluba vērtībām: 4 līnijas- 4 debess puses no kurām sabrauc mednieki. Aplis- kluba vienotība, kopības gars. Punkts- medību mērķis, iemesls, kura dēļ mednieki ir sanākuši kopā. Dizainā ir pielietotas divas krāsas- meža zaļā, spilgti oranžā. Fons visiem reklāmas materiāliem- balts. Izstrādātās piktogrammas attēlo trīs galvenos kluba darbības mērķus - izglīto, sadarbojies, rūpējies.

Liene Kraukle, reklāmas dizains. Grafiskā identitāte biedrībai «Dzīvais māls»

Kvalifikācijas darbā Grafiskā identitāte biedrībai Dzīvais māls izstrādāts reklāmas materiālu komplekts. Uzdevums ir radīt jaunu, vienotu grafisko identitāti, kas atspoguļotu biedrības būtību. Tā būtu konkurēt spējīga ar līdzīgiem mūsdienīgiem uzņēmumiem. Biedrība izgatavo svēpēto keramiku. Logo sastāv no četrām detaļām, katrai ir sava nozīme: Aplis – visa sākums, rada harmoniju. Māla krūka – senākais māla izstrādājums. Lapas siluets – simbolizē dzīvo. Laimas slotiņa – latviskums, viena no senākajām latvju zīmēm, tā piešķir logotipam smalkumu. Biedrībai izveidots melnbalts, viegli uztverams korporatīvais stils. Melnā krāsa - svēpētā keramika. Baltā krāsa līdzās melnajai un pelēkajai palīdz uztvert pārējās krāsas.

Atgādinām, ka pagājušajā gadā Dizaineru savienības atzinības rakstus par iegūto otro un trešo vietu konkursā ieguva Daniela Proškina (interjera dizains) un Andris Gailītis (interjera dizains).

Materiālu sagatavoja Velga Kaļeiņikova, Dizaina un mākslas nodaļas vadītāja