Ogres tehnikuma pedagogi gatavojas Latvijas simtgadei

Ogres tehnikuma (OT) pedagogi profesionālos svētkus “Starptautisko skolotāju dienu” svinēja gatavojoties Latvijas simtgades svētkiem gūstot profesionālo pilnveidi Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā.

Semināra programmā iekļautās tēmas bija Latvijas Nacionālais mākslas muzejs - ēkas vēsture un rekonstrukcija, iepazīstinot ar niansēm rekonstrukcijas gaitā, kā Lietuvas arhitektu biroja “Processoffice”, Vītauts Biekša (Vytautas Biekša) un “Andrius Skiezgelas Architecture” spējuši apvienot vēsturisko mantojumu ar mūsdienām nepieciešamo funkcionalitāti, radot harmonisku mijiedarbību un par savu veikumu iegūstot Latvijas Arhitektūras lielo gada balvu 2016.

Otra tēma tika veltīta Latvijas mākslai no 1780.gada līdz 2000.gadam. Ekspozīcijā uzsvērtas nozīmīgākās personības – sava laika ideju un ideālu izteicējas, vai otrādi – opozicionāri ar tiešu vai netiešu attiecīgajam laikmetam raksturīgu uzdrīkstēšanos savās radošajās izpausmēs. Pedagogi uzzināja padziļināti par nacionālās skolas veidošanos, profesionalitāti un kvalitātes kritērijiem, kā arī mākslinieku paaudžu pārmantojamību un kā vēstures griezumā ir mainījusies mākslinieku maniere, tehnika un simboli.

Muzeja rekonstruētajā 5.stāva izstāžu zāle tika aplūkota Edgara Vērpes personālizstāde “Intereses. Konflikts “, kurā krāsās atturīgie, ārēji harmoniskie objekti liek saspringt domās par tādu nežēlīgu bezjēdzību kā ieroči un bojā gājušie. Katrs dēlītis viņa kompozīcijās simbolizē vai nu atsevišķu šāviņu vai divreiz vairāk – nedzīvās mūmijas.

Savukārt 4.stāva izstāžu zālē iepazināmies ar Fridriha Milta (1906–1993) gleznu izstādi. Fridrihs Milts, kura dzīve aizritēja starp Pārdaugavu un Ņujorkas centru Manhetenu, trimdas latviešu uztverē kļuvis par leģendāru personību. Fridrihs Milts savu pārliecību izteicis ar vārdiem: “Esmu latvietis, jūtu kā latvietis, un mana glezniecība ir latviska”.

Skolotāju dienas seminārs veltīts Latvijas simtgades svinību gaidīšanai, sniedzot iespēju apmeklēt kultūrvēsturiskas nozīmes mantojumu un gūt zināšanas par Latvijas Nacionālā mākslas muzeja vēsturi, rekonstrukciju un ekspozīcijām, gūstot profesionālu pilnveidi, idejas un ierosmi radošam mācību gadam.

Foto: Lauris Kalniņš.

Sagatavoja: Armanda Auziņa