Pārmaiņas profesionālajā izglītībā – ceļš uz attīstību - Ogres tehnikums

Pārmaiņas profesionālajā izglītībā – ceļš uz attīstību

Ogres tehnikumā 31.oktobrī norisinājās seminārs "Modulāro profesionālās izglītības programmu saturs, tā īstenošanas iespējas, vispārizglītojošo un profesionālo mācību priekšmetu pedagogu sadarbība mašīnzinību jomā".

"Tas ir tālākizglītības seminārs profesionālo un vispārizglītojošo priekšmetu pedagogiem uz kompetencēs balstītām mācībām, kas profesionālajā izglītībā ir īpašs izaicinājums – kā vispārizglītojošais priekšmets jāmāca ciešā sasaistē ar profesionālajiem priekšmetiem," norādīja Ogres tehnikuma direktore Ilze Brante.

Seminārā – gan klātienē, gan tiešsaistē - piedalījās Ogres tehnikuma un citu profesionālo izglītības iestāžu profesionālo un vispārizglītojošo priekšmetu pedagogi, Latvijas Darba Devēju konfederācijas un nozares eksperti, lai iegūtu informāciju par mašīnzinību profesiju attīstības plānu, moduļu saturu, fizikas, dabaszinību un svešvalodu lomu mašīnzinībās.

"Ogres tehnikums jau otro gadu īsteno izglītības programmu "Spēkratu mehāniķis". Tas mums ir jauns izaicinājums, jo līdz šim mēs īstenojām izglītības programmu "Meža mašīnu mehāniķis". Šai kvalifikācijai mainījās prasības, un tagad tehnikumā 1.un 2.kursā mācās spēkratu mehāniķi, bet 3. un 4.kursā – meža mašīnu mehāniķi. Par izglītības programmas "Spēkratu mehāniķis" vadītāju iecelts Andris Tilaks, kurš piedalījās arī modulāro programmu satura veidošanā. Nenovērtējams palīgs un profesionāls padomdevējs programmas ieviešanai ir Ogres tehnikuma Konventa priekšsēdētājs, Metālapstrādes, mašīnbūves un mašīnzinību Nozares ekspertu padomes Spēkratu apakšpadomes vadītājs Andrejs Stoļarovs. Pēc viņa ieteikumiem tehnikumā iekārtota arī spēkratu mehāniķu darbnīca," semināra dalībniekus informēja I.Brante.

Gan Ogres tehnikuma direktore Ilze Brante, gan Latvijas Darba Devēju konfederācijas Nozares ekspertu padomes koordinatore Gunta Beperščaite uzsvēra, ka ir ļoti svarīga vispārizglītojošo priekšmetu pedagogu klātbūtne seminārā, tā akcentējot vispārējās vidējās izglītības saistību ar profesionālo izglītību.

"Kompetencēs balstītais mācību saturs profesionālās izglītības iestādē nozīmē to, ka vispārizglītojošo mācību priekšmetu pedagogiem cieši jāsadarbojas ar profesionālo mācību priekšmetu pedagogiem," sacīja G.Beperščaite. "Ja vispārizglītojošo priekšmetu pedagogiem šī joma ir sveša, tad diez vai viņi varēs kvalitatīvi mācīt matemātiku, fiziku un angļu valodu atbilstošas izglītības programmas audzēkņiem. Tāpēc aicinu iepazīties tuvāk ar šīm profesijām, un šodien tieši ar mašīnzinību profesijām, jo tikai iepazīstot, mēs varam kopā iet uz savu mērķi."

G.Beperščaite vispārizglītojošo mācību priekšmetu pedagogus, kas māca mašīnzinību profesiju audzēkņus, aicināja ne tikai kopā ar profesionālo priekšmetu skolotājiem iepazīties ar mācību saturu, bet arī vērot praktisko mācību stundas, apmeklēt darbnīcas, laboratorijas un remonta uzņēmumus, lai labāk izprastu, kādas zināšanas mācāmajā priekšmetā būtu nepieciešamas.

"Programmas centrā ir izglītojamais," uzsvēra G.Beperščaite. "Lai jaunietis, apgūstot katru nākamo līmeni, sasniegtu nozares ekspertu iezīmēto rezultātu."

"Modulārā izglītība ir vērsta uz to, lai uzlabotu mācību un darba vidi un veicinātu audzēkņu sagatavotību darbam profesijā," piebilda A.Stoļarovs.