OT uzņēmējdarbību māca ar veiksmes stāstiem

Lai veicinātu absolventu iekļaušanos darba tirgū, Ogres tehnikumā (OT) audzēkņi apgūst uzņēmējdarbības pamatus, tostarp mārketingu un reklāmu.

14.aprīlī pie OT Multimediju dizaina izglītības programmas 3.kursa audzēkņiem viesojās jaunās uzņēmējas Līga Rīga un Rebeka Geslere, lai ar savu personisko piemēru iedvesmotu jauniešus pievērsties uzņēmējdarbībai.

"Jaunās uzņēmējas uzaicinājām uz tehnikumu, lai mūsu audzēkņi varētu pārliecināties, ka panākumus uzņēmējdarbībā var sasniegt jebkurš. Audzēkņi varēja iepazīties ar radošiem jauniešiem, kam ir savas idejas un kuri tās prasmīgi īsteno," norāda OT uzņēmējdarbības pamatu skolotājs Jānis Ozoliņš.

Līga un Rebeka ir Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas 4.kursa studentes, apgūst uzņēmējdarbības vadību ar specializāciju mārketingā. Mācoties 3.kursā, abas jaunietes nolēma pievērsties uzņēmējdarbībai. Studentes nodibināja radošo apvienību "Piparmētra", kas specializējas plānotāju un pastkartīšu izgatavošanā.

Sarunā ar OT audzēkņiem, jaunietes dalījās pieredzē, kā nonākušas līdz sekmīgam un pelnošam biznesam. Jaunās uzņēmējas atklāja, ka sākotnēji šo konceptu – jauna parauga plānotāju un pastkartītes -, radījušas, lai iepriecinātu viena otru. Tad sapratušas, ka arī citiem cilvēkiem šie produkti varētu būt noderīgi. Pirmie simts plānotāji tika izpirkti mēneša laikā.

Līgas un Rebekas veidotie plānotāji atšķiras ar to, ka tajos katrs var ne tikai ierakstīt savus konkrētos plānus noteiktai dienai, bet arī izlasīt atziņas, receptes, ieteikumus, ko citos plānotājos nevar atrast. Šie plānotāji adaptēti jauniešu mērķauditorijai. Reizē tie veic izglītojošu un informatīvu funkciju, un kalpo kā palīglīdzeklis ikdienā plānotājiem darbiem.

Arī jauno uzņēmēju veidotās pastkartītes ir lakoniskas, ar dažādiem uzrakstiem, kas mūsdienu jauniešiem šķiet stilīgi, jo vispārpieņemtās pastkartītes ar dabas ainavām mūsdienu jauniešus vairs neuzrunā. Pastkartīšu autores atrod dažādus veiksmīgus citātus, vārdus, kas raksturo tā brīža sajūtas. 

"Piemēram, izlasot saukli "Tu visu vari!", cilvēkam rodas pārliecība, ka viņš tiešām visu var un iedvesmo viņu lieliem darbiem. Ceram, ka arī mūsu audzēkņiem kaut kas no stāstītā būs palicis atmiņā, kad viņi nolems pievērsties uzņēmējdarbībai. Reālajā biznesā mārketinga teorija var kalpot tikai kā pamats, uz kura var attīstīties, bet galvenais ir radošais potenciāls," uzsver J.Ozoliņš. 

OT audzēkņi bija gandarīti par organizēto tikšanos ar jaunajām uzņēmējām.

"Ļoti talantīgas jaunietes, viņas mani iedvesmoja. Jā, es arī esmu plānojis, kā veidot savu dizainu un pārdot tālāk internetā. Es ļoti novērtēju, ka šogad tehnikumā esam sākuši apgūt uzņēmējdarbību, jo tas noderēs manā turpmākajā karjerā, un es zināšu, kā rīkoties," atzīst Didzis Ozols.

"Tas bija ļoti interesanti. Daudz ir dzirdēts stāstu par to, kā studenti izveido uzņēmumus, bet redzēt savām acīm to potenciālu, kas ir vajadzīgs, veidojot savu uzņēmumu un ieguldot darbu dizainā un idejā, manuprāt, daudz vērtīgāk. Mēs varējām arī redzēt jauno uzņēmēju  ražotos produktus, tos aptaustīt un izpētīt. Noklausoties šo stāstu, var redzēt potenciālu tam, ko tu dari, mācies," atklāj Ričards Gariņš.

"Meiteņu uzņēmība un uzdrīkstēšanās deva pārliecību, ka jebkurš jauns cilvēks, ja viņš vēlas, var to izdarīt. Studentes bija gatavas parādīt savu ceļu uz biznesu un iedvesmoja arī mūs," – tā Dace Līga Dzelme.